Hello! Promujemy marki. 

Com&Media Sp. z o.o.
ul. Bagatela 11 lok. 18
Warszawa

search
Com&Media
/Blog /Jak Covid-19 zmienił rynek branży beauty?
k

Jak Covid-19 zmienił rynek branży beauty?

Na podstawie raportu McKinsey „How Covid-19 is changing world of beauty” możemy prognozować, że branża beauty okazała się być stosunkowo odporna na kryzys. Nie wiem czy wiecie, ale niektóre marki kosmetyczne odnotowały 20 – 30 % wzrosty sprzedaży online w stosunku do czasów sprzed Covid-19! Co ciekawe, nawet sprzedaż internetowa Sephory w USA wzrosła o 30% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Co zmieniło się w społeczeństwie, że wzrosła sprzedaż kosmetyków luksusowych na rynku online?

Na podstawie danych Google Analytics (od połowy marca do obecnej chwili) odnotowano 3 główne zmiany w zachowaniach kosumenckich:

  1. ZMIANA GRUPY WIEKOWEJ OSÓB ODWIEDZAJĄCYCH E –SKLEPY I OSÓB FINALNIE DOKONUJĄCYCH ZAKUPY

W ciągu 1,5 miesiąca nastąpiła spora migracja starszej grupy użytkowników do działań online. W konsekwencji branża beauty powinna pamiętać o dostosowaniu komunikatów lub promocji do nowej grupy docelowej w celu zwiększenia szansy na sfinalizowanie zakupu. Firma MAC Cosmetics wprowadziła np. LiveChat, gdzie istnieje możliwość profesjonalnej konsultacji online.

Warto pomyśleć o zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań, aby ułatwić zakupy oraz dopasować produkty do nowych użytkowników.

2. ZMIANY GODZIN WYŚWIETLANIA REKLAM ORAZ DOKONYWANIA ZAKUPÓW

Zakupów kosmetyków luksusowych do tej pory dokonywano w godzinach wieczornych, a duża aktywność  i poszukiwania użytkowników następowały w porach lunchowych. Natomiast obecnie  wzmożony ruch zaobserwowano w bardzo późnych godzinach wieczornych, a nawet w godzinach nocnych (po północy). Takie informacje dają nam możliwość zmian intensywności w godzinach emisji kampanii reklamowych online.

3. ZMIANA URZĄDZEŃ, NA KTÓRYCH UŻYTKOWNICY DOKONUJĄ ZAKUPÓW

Ze względu na fakt, że spora grupa osób pracuje jeszcze zdalnie zmniejszyła się ilość czasu spędzanego na telefonach i więcej czasu pracujemy na komputerach. Ta informacja również może nam pomóc przy optymalizacji kampanii reklamowych.

Poniżej przykłady marek kosmetycznych, które dokonały zmian w swoich e-commerce i social commerce, co przełożyło się na imponujące wzrosty sprzedaży online.

Popularne firmy kosmetyczne takie jak: Mac Cosmetics, Clinique czy Estee Lauder zaangażowali swoich makijażystów w profesjonalne porady, edukacyjne działania oraz tworzenie tutoriali jak np. samodzielnie wykonać elegancki makijaż w domowym zaciszu. W takiej idei powstał MAC Crew, czyli specjalny projekt marki MAC Cosmetics, który ma na celu zaangażowanie makijażystów, pracujących na co dzień w salonach stacjonarnych do działań i promocji marki na Instagramie. Eksperci prowadzili edukacyjne live’y, pokazując swoje ulubione kosmetyki, a także edukowali, jak namalować perfekcyjną kreskę eyelinerem. Profesjonalni konsultanci byli dostępni również na specjalnym czacie na żywo na stronach MAC Cosmetics, Clinique i Estée Lauder w godzinach 8:00-15:00, pomagając w doborze idealnych kosmetyków. Dzięki takim działaniom firmy odnotowują imponujące sprzedaże nieoczywistych produktów takich jak: pudry, kremy bb, gdzie jeszcze jakiś czas temu wydawało się, że taki produkt można dobrać jedynie w stacjonarnych sklepie a nie wirtualnie.

 

 

 

DIGITAL MARETING KLUCZEM DO SUKCESU!

Możliwości, jakie daje nam digital marketing są kluczem do sukcesu w obecnym kryzysie – zaspokajają popyt, pozwalają na zwiększenie sprzedaży oraz pozwalają utrzymać stałą relację z klientami. Ruch w sieci się zwiększył, uwaga większości konsumentów przeniosła się do online, a ich przyzwyczajenia ewoluowały.

W związku z tym rekomendujemy sprawdzone rozwiązania skupiające się na sprzedaży ONLINE B2C – poprzez bezpośrednie promowanie kosmetyków do klienta docelowego (B2C), wsparte promocją cenową oraz kampaniami z popularnymi influencerami, którzy niezmiennie są kluczowymi liderami opinii.

Kluczowe formy reklamy online: 
1. Reklama Facebook Ads z przekierowaniem na www lub pozyskująca leady z kontaktami do potencjalnych klientów,
2. Reklama Instagram Ads,
3. Reklama w sieci Google Ads (Search Ads, Google Display Network, remarketing)
4. Influencer marketing – promowanie produktów w mediach społecznościowych: Facebook, Instagram, blogi, YouTube, wsparte dodatkową kampanią

Co najważniejsze, działania z zakresu digital marketingu można regularnie mierzyć i optymalizować kosztowo a to ich kluczowa zaleta!

Źródła:
1. https://www.mckinsey.com/industries/consumer-packaged-goods/our-insights/how-covid-19-is-changing-the-world-of-beauty
2. https://nowymarketing.pl/a/26933,efekt-szminki-zredefiniowany-przez-covid-19

Kontakt:
Ewa Świgoń:
ewa.swigon@com-and-media.pl
📞 602 708 084