Hello! Promujemy marki. 

Com&Media Sp. z o.o.
ul. Bagatela 11 lok. 18
Warszawa

search
Com&Media
/Blog /Klinika medycyny estetycznej w czasach pandemii

Klinika medycyny estetycznej w czasach pandemii

Przyznajmy to otwarcie: koronawirus nie oszczędza żadnej branży – także beauty. Podczas „narodowej kwarantanny” właściciele klinik medycyny estetycznej zmuszeni zostali do zamknięcia swoich klinik. Jak ochronić swój biznes i skutecznie komunikować się z pacjentami w tym trudnym czasie?

Decyzja: Zamykamy gabinet

Decyzja o zamknięciu kliniki czy gabinetu z pewnością nie była dla Ciebie łatwa. Masz przecież pod opieką nie tylko pacjentów, ale również oddanych pracowników. Sprawę dodatkowo pogarszają piętrzące się każdego dnia zobowiązania finansowe.

Zamknięcie wcale nie oznacza końca Twojego biznesu. Współcześnie dysponujemy wieloma narzędziami, które pozwolą przeczekać ten trudny okres i wyjść z niego z jeszcze większą siłą i motywacją do pracy.

Czas na nowe rozwiązania

Będąc w ciągłym zawodowym biegu skupiasz się na co dzień na bieżących działaniach operacyjnych i jest to w pełni zrozumiałe. Teraz jednak masz szansę przyjrzeć się z boku własnemu biznesowi i wypracować nowe rozwiązania. Koniecznie zadaj więc sobie następujące pytania:

  • Kto jest Klientem mojego gabinetu? – stwórz jego profil na podstawie danych, które masz dostępne w swoich bazach. Dzięki dokładnemu zrozumieniu kto faktycznie przybywa do Twojej kliniki, będziesz w stanie tworzyć w przyszłości lepsze oferty.
  • Kim jest moja konkurencja? – na te analizy wcześniej brakowało czasu. Teraz na spokojnie odwiedź strony www i profile w mediach społecznościowych konkurencyjnych klinik oraz tych, do których poziomu chcesz aspirować. Gwarantujemy, że będzie to dla Ciebie kopalnia nowej, pożytecznej wiedzy i pomysłów!
  • Czy mogę zaoferować jakieś atrakcyjne pakiety lub promocje, gdy sytuacja z koronawirusem się uspokoi? – Pamiętaj, że finansowo na wirusie ucierpi każda branża, w tym Twoi stali pacjenci. Jeśli chcesz ich zatrzymać lub przyciągnąć nowych – warto rozważyć wprowadzenie nowej, atrakcyjnej oferty.
  • Jak wygląda strona www i profile w social mediach? – Czy są aktualizowane na bieżąco, a prowadzona w nich komunikacja jest atrakcyjna dla odbiorców? Najwyższy czas to sprawdzić.

Siła social mediów

Twoja klinika fizycznie jest zamknięta, ale to wcale nie musi oznaczać, że nie działa! Dzięki podjęciu wybranych z poniższych działań masz szansę wyjść z tej trudnej sytuacji obronną ręką.

  • KONSULTACJE ONLINE – za pomocą chatu video (programy: Skype, Zoom, Messenger) specjaliści mają możliwość przeprowadzenia konsultacji z pacjentami, którzy potrzebują uzyskać pilną poradę dotyczącą swojego problemu, zwłaszcza w zakresie dermatologii lub chirurgii – tego typu działanie buduje trwałą relację z pacjentem. Pacjenci mogą przesłać do kliniki zdjęcia swojego problemu wraz z opisem a dany specjalista ma możliwość zaproponowania najskuteczniejszego rozwiązania na przyszłość. Po takiej konsultacji od razu warto umówić pacjenta na wstępną wizytę w maju (zawsze można później ją przesunąć, ale ważne jest, aby zaproponować wsparcie i możliwości rozwiązania problemu).
  • TREŚCI EDUKACYJNE – DZIELENIE SIĘ WIEDZĄ – to najlepszy moment na to, aby tworzyć posty w social mediach, wpisy na blogach oraz treści dla mediów o charakterze edukacyjnym. Dzięki nim budujemy wizerunek specjalistów oraz podkreślamy ich ekspercką wiedzę, co wpłynie na późniejsze wybory pacjentów.
  • TREŚCI VIDEO – niektóre proste zabiegi pielęgnacyjne, jak np. masaż twarzy czy peeling można wykonywać w domu. Warto stworzyć cykl materiał video dla swoich fanów w social mediach, w którym krok po kroku dany specjalista wyjaśni jak dbać o domową pielęgnację w sposób profesjonalny. Tego typu działania umożliwiają utrzymanie relacji z pacjentami oraz uzyskanie większego zaangażowania w social media.
  • RELACJE LIVE – skutecznym rozwiązaniem podkreślającym wsparcie pacjentów ze strony specjalistów są regularnie przeprowadzane spotkania na żywo, które dotyczą wybranych problemów estetycznych/zdrowotnych – obserwujący mają możliwość otrzymania szybkiej i szczegółowej odpowiedzi na nurtujące ich pytania na żywo.
  • DZIAŁANIA WIZERUNKOWE – to czas, kiedy warto zaprezentować swoją postawę solidarności w dobie trudnej sytuacji (np. poprzez przyłączenie się do akcji #zostańwdomu czy przekazanie sprzętu dla personelu medycznego).
  • AUTENTYCZNOŚĆ – daj się zauważyć, pokaz że też jesteś w takiej samej sytuacji jak wszyscy – zdjęcia z domu czy aktywności, które wykonujesz w wolnym czasie skracają dystans z pacjentami.
  • AKTYWIZACJA ZAŁOGI – zaangażuj swoją załogę w tworzenie treści na kanałach social media, niech przekażą swoją wiedzę i poczują się potrzebni w procesie komunikacji.

Dzięki zastosowaniu się do powyższych porad masz szanse na efektywne wykorzystanie przymusowego pobytu w domu, ale również wzniesiesz swój biznes na nowy, wyższy poziom. Social media to przecież potęga! 🙂

Pomyśl jak przygotować się do działania po koronawirusie

Czas w którym zmuszeni jesteśmy do przebywania w domu można też wykorzystać na przygotowanie planu działania po pandemii. To dobry moment na opracowanie strategii działań i oszacowanie budżetu na ponowną promocję, jakie działania warto wziąć pod uwagę aby na nowo rozpromować klinikę i jej usługi.

  • Postaw na reklamy w social mediach – aby pokazać obecnym i nowym potencjalnym klientom, że Twoja klinika jest już otwarta i można skorzystać z jej usług.
  • Edukuj – wyjaśnij na stronie www oraz w postach w mediach społecznościowych dlaczego podjęta o uruchomieniu klinki, jakie działania mające na uwadze bezpieczeństwo pacjentów zostały przez Ciebie i zespół podjęte. Wyjaśnij w sposób zrozumiały wszelkie wątpliwości związane z kwestiami bezpieczeństwa w tych trudnych czasach.
  • Warto zastanowić się przynajmniej w początkowym okresie rozruchu nad ograniczeniem częstotliwość świadczonych usług – nie doprowadzaj do sytuacji, w której w klinice znajduje się jednocześnie za dużo osób. Pomyśl o przeorganizowaniu poczekalni tak, by zachować odstęp co najmniej 1,5 metra pomiędzy poszczególnymi siedziskami. Nie zapomnij również o dystrybutorach z płynem dezynfekującym, które powinny znaleźć się w widocznych miejscach.
  • Twórz relacje w Stories – np. na Instagramie, które będą pokazywały życie kliniki w czasach po koronawirusie. Ludzie najbardziej obawiają się tego, co nieznane. Zdradź im więc jak najwięcej możliwych szczegółów dotyczących bieżącej działalności, by maksymalnie zminimalizować strach przed skorzystaniem z Twoich usług.
  • Pomyśl które z zabiegów chciałabyś oferować i promować w pierwszej kolejności. Rozważ promocję i sposób dotarcia do klientów z nową ofertą.

Zyski pomimo kryzysu? To możliwe!

Dzisiaj z pewnością zadajesz sobie pytanie jak większość osób prowadzących firmy o możliwe zyski. Nie ma w tym nic dziwnego, w końcu prowadzisz swoją firmę. Przedstawiamy Ci kilka możliwych sposobów na monetyzację Twoich działań pomimo stanu epidemicznego w Polsce.

  • SZKOLENIA ONLINE – cała branża szkoleniowa zaczyna szukać dla siebie miejsca w świecie internetu. Jeśli i w DNA Twojej firmy wpisuje się takie działanie to tak naprawdę nie ma lepsze momentu, by zacząć! Grupy na FB, Zoom czy Google Meet pozwolą Ci zorganizować pokój webinarowy z możliwością współdzielenia ekranu pomiędzy prowadzącego a prezentację.
  • SPRZEDAŻ PROFESJONALNYCH KOSMETYKÓW DOBRANYCH PRZEZ SPECJALISTÓW – warto zaoferować swoim pacjentom dobrane indywidualnie produkty kosmetyczne, dostępne dotychczas w klinice, w wersji home delivery, z dedykowanym rabatem. Jest to szczególnie ważne, jeśli pacjenci pozostają w trakcie przerwanej nagle serii zabiegów lub specjalistycznej terapii lub aby przygotować ich do dalszych zabiegów w gabinecie.
  • PRZEDSPRZEDAŻ USŁUG – to najpewniej jeden z najbardziej sensownych pomysłów na utrzymanie płynności finansowej w czasach kryzysu. O ile teraz będzie Ci trudno przyciągnąć pacjentów do kliniki, tak bardzo chętnie skorzystają z Twoich usług po czasie „narodowej kwarantanny”. By odbiorcy postawili właśnie na Twój gabinet, stwórz atrakcyjną przedsprzedaż swoich usług i już teraz zapełnij swój zawodowy kalendarz na najbliższe miesiące.

Co z tą tarczą?

Jak każdy przedsiębiorca sprawdzasz codziennie propozycje rządu mające na celu wsparcie w tej kryzysowej sytuacji osoby prowadzące biznes. Jeśli samemu nie jesteś w stanie przebrnąć przez gąszcz zawiłości prawnych porozmawiaj z ekspertem, który na pewno pomoże i razem znajdziecie rozwiązanie, które choć w jakimś stopnie zminimalizuje skutki obecnego kryzysu (dotacje z tarczy, negocjacja stałych kosztów i zobowiązań).

Oni robią TO dobrze!

Na sam koniec warto zainspirować się dobrymi praktykami! Dr Aleksandra Jagielska, dermatolog, właścicielka kliniki Sthetic w Warszawie wykorzystuje czas zamknięcia kliniki między innymi do tego, by edukować swoich pacjentów z zakresu domowej pielęgnacji skóry, budując w ten sposób zaufanie i okazując wsparcie. Równocześnie, klinika umożliwia konsultacje ze swoimi specjalistami, propagując akcję #zostańwdomu.

 

Dr Ewa Rybicka, właścicielka warszawskiej kliniki Estetica Nova również wykorzystuje swoje social media do bieżącego komunikowania sytuacji na świecie. Jednocześnie deklaruje stały kontakt w kanałach online, dzięki czemu pacjenci mogą skonsultować swoje problemy bez wychodzenia z domu.

 

Klinika Chirurgii Plastycznej i Medycyny Estetycznej Krajewski z Kołobrzegu wykorzystuje moment przestoju w biznesie na edukację swoich pacjentów w zakresie zdrowego trybu życia.

 

 

Z kolei KLAPP Cosmetics wykorzystuje ten trudny czas, by szerzyć dobro! Marka zdecydowała się nawiązać współpracę z jedną z lokalnych restauracji, by dostarczać posiłki tym, którzy na co dzień walczą o nasze zdrowie i życie – lekarzom oraz pielęgniarkom.

 

Powyższe przykłady pokazują, że chcieć… znaczy móc! Wykorzystajmy więc tej trudny czas tak efektywnie, jak to tylko możliwe. Czasy koronawirusa w końcu miną, a branża beauty wyjdzie z tej sytuacji silna, jak nigdy dotąd. Zapraszamy do KONSULTACJI Z NASZYMI EKSPERTAMI! 🙂👩💻

📍❗ Oferujemy porady dla branży BEAUTY w obszarze tarczy antykryzysowej, komunikacji i sprzedaży:

  • komunikacja i PR w kryzysie,
  • ulgi podatkowe i wsparcie finansowe dla klinik urody,
  • inne rozwiązania wspierające sprzedaż (m.in. płatne konsultacje on-line, sprzedaż kosmetyków, bonów, systematyczne działania wizerunkowe)

👉 Współpracujemy z renomowaną kancelarią prawniczą Habryn-Chojnacka.

 

Kontakt:
Ewa Świgoń:
ewa.swigon@com-and-media.pl
📞 602 708 084