Jak opowiedzieć o klinice medycyny estetycznej w Social Mediach?
Istnieje takie powiedzenie, że jeśli nie masz Facebooka to w dzisiejszym świecie nie istniejesz. Jest to oczywiście metafora i nie trzeba odnosić jej do własnego życia. Jednak jeśli chodzi o reklamowanie biznesu i dotarcie do szerokiej grupy odbiorców, Facebook jest jednym z lepszych i tańszych narzędzi, które można wykorzystać do tego celu. Tylko jak zrobić to skutecznie?
W dzisiejszym wpisie skupimy się na bezpłatnych metodach i pomysłach na to jak prowadzić angażujący fanpage kliniki medycyny estetycznej na Facebooku, tak aby przynosił on realne zyski w postaci nowych pacjentów. Pod tym względem, możliwości jakie daje Facebook są naprawdę ogromne – dowiedz się jak je wykorzystać.
DAJ SIĘ POZNAĆ
Po pierwsze żeby móc w ogóle mówić o jakichkolwiek działaniach promocyjnych za pomocą największego portalu społecznościowego na świecie trzeba posiadać tam konto. Ale zakładamy, że to masz już za sobą. Upewnij się więc, że każdy potencjalny obserwator wchodzący na twój fanpage może uzyskać podstawowe informacje na temat kliniki. Krótki, ciekawy opis oraz dane teleadresowe to kluczowe informacje bez których nawet najlepiej prowadzony profil zda się na nic, ponieważ potencjalni pacjenci nie będą wiedzieli gdzie mają się udać na zabiegi. Niby prosta i podstawowa rzecz, ale uwierz wiele osób nie zwraca na nią uwagi. Nie bądź jedną z nich.
JAKA JEST TWOJA GRUPA DOCELOWA?
Chcesz dotrzeć z komunikatem do jak największej liczby osób? Słusznie, w końcu każdy odbiorca to potencjalny klient kliniki. Jednak stara marketingowa zasada mówi jasno: komunikowanie do wszystkich, to komunikowanie do nikogo. Dlatego kluczem do sukcesu jest dostosowanie komunikacji do twojej grupy docelowej. Podpowiadamy, że wiele raportów (np. „Wiem, więc komunikuję”1 przygotowany przez Insight PR) wykazały, że większym zainteresowaniem temat medycyny estetycznej cieszy się wśród kobiet. Zaplanuj więc taką komunikację, która będzie odpowiedzią na ich problemy i zaspokoi ich potrzeby.
FORMA MA ZNACZENIE
Znaczenie ma nie tylko to CO komunikujesz na swoim fanpage’u – choć merytoryczne informacje są na wagę złota. Ważne jest również JAK to robisz. Jeśli chcesz, aby twój profil na Facebooku rzeczywiście był śledzony, a użytkownicy reagowali na posty, zwróć uwagę na formę wpisów. Pamiętaj, aby były one różnorodne. Materiały powinny być ciekawe, ale najpierw muszą w jakiś sposób przyciągnąć wzrok. Zwróć uwagę na format plików graficznych i wideo, pamiętaj, że obecnie większość osób przegląda Social Media z poziomu urządzenia mobilnego, dlatego też publikowane treści muszą być responsywne.
DAJ COŚ OD SIEBIE
Zawsze miej w pamięci jedną prostą zasadę: jeśli komuś coś dasz, ta osoba podświadomie będzie chciała się odwdzięczyć. Staraj się więc organizować na swoim Facebooku konkursy lub informuj o czasowych akcjach promocyjnych, które będą dostępne tylko dla fanów twojego profilu. Takie działania sprawią, że poczują się oni wyróżnieni i chętniej skorzystają z twoich usług. Zniżki na zabiegi kosmetyczne, sezonowe promocje lub konkursy, gdzie można wygrać darmowy zabieg lub konsultacje kosmetologiczną – masz pole do manewru, użyj go!
ROZMAWIAJ Z LUDŹMI
Kluczową rolę Facebooka jest KOMUNIKACJA. Co to oznacza dla ciebie? Nie możesz jedynie publikować postów i na tym poprzestać. Musisz komunikować się ze swoimi fanami. Odpowiadanie na wiadomości prywatne to oczywiście najważniejszy aspekt. Ale pamiętaj też, że ludziom będzie miło jeśli odpowiesz na ich komentarz lub zostawisz komentarz pod ich postem. Widząc zaangażowanie w sprawy zwykłych ludzi, internauci będą wiedzieli, że mogą opowiedzieć o swoich problemach również w twojej klinice medycyny estetycznej.
Prowadzenie fanpage na Facebooku nie jest rzeczą łatwą, ale z pewnością wartą zaangażowania! Trzeba pamiętać o wielu podstawowych zasadach, być na bieżąco z trendami w Social Mediach, a także odznaczać się niezwykłą kreatywnością, aby ludzie chcieli czytać i dzielić się treściami, które są publikowane. Z pomocą specjalistów nie jest to jednak takie straszne, jak mogłoby się wydawać.
Kontakt:
Ewa Świgoń:
ewa.swigon@com-and-media.pl
📞 602 708 084