5 zalet wideo w komunikacji marki beauty
Obok zdjęć i grafik najbardziej angażującą formą komunikacji online z odbiorcami jest wideo. Już 80% użytkowników chętniej niż zwykły post przyswaja treści jako film. Dodatkowo też komunikacja audiowizualna w social media ma dużo więcej udostępnień.
Chociaż przekaz wideo do tej pory kojarzony był wyłącznie z telewizją to obecnie każdy użytkownik taką przenośną telewizję ma w zasięgu ręki i wzroku. Obecnie przekaz audiowizualny to wiodący trend angażujący odbiorców. A narzędzia takie jak: Facebook, YouTube, a także Instagram i Snapchat to główni gracze, którzy codzienne skupiają wokół siebie użytkowników na całym świecie wykorzystując właśnie wideo! Krótki lub bardziej rozbudowany filmik, relacje, audycje live są chętniej przyswajane.
Wideo przemawia do odbiorców bezpośrednio
Narracja w formie filmu przemawia do użytkowników bezpośrednio, a dzięki temu zatrzymuje ich uwagę na dłużej. To bardzo ważna kwestia w przypadku kreowania swoich treści w branży beauty. Tworząc materiał, np. o najnowszym zabiegu w Twojej klinice możesz tym samym pokazać jak wygląda sam zabieg, czy też specjalistyczne urządzenia, których używasz. To samo tyczy się nowości produktowych na Twojej stronie!
Zdjęcie: www.facebook.com/pg/ZiajaPolska
Wideo wyraża więcej niż słowa
Format wideo to brak statyczności to ruchome, zmieniające się klatki! Wideo pozwala odbiorcom na coś więcej, kontakt, emocje, reakcja. Dlatego tak ważne jest, by Twoja działalność również wyróżniała się ciekawym i kreatywnym przekazem audiowizualnym. Znając swoją grupę docelową z pewnością wiesz jakich treści oczekują. Wykorzystaj to!
Wideo jest realistyczne
Korzystając z formatu wideo pokazujesz, że podążasz za trendami. Wideo ukazujące dany produkt lub wykonywany zabieg to dla odbiorcy dużo lepsza prezentacja niż statyczna grafika. Dodatkowo możesz do współpracy zaprosić influencerów, którzy przetestują twoje produkty czy zabiegi.
Zdjęcie: www.instagram.com/sesderma
Wideo nawiązuje więź
Wideo nawiązuje trwalszą więź między marką a odbiorcą (w tym potencjalnym klientem). Dzięki temu jesteś bliżej swoich obserwatorów, możesz ich zaskakiwać i trzymać w ryzach ich uwagę. Poprzez wideo też trudne treści możesz zamienić na łatwe!
Zdjęcie: www.instagram.com/esteelauder
Wideo pobudza zaangażowanie
Wideo generuje więcej udostepnień, a przez to zwiększa zasięg! Przede wszystkim też pobudza zaangażowanie i wywołuje emocje. Informacja o zniżce, czy promocjach nie musi być statycznym postem może zmieniać się w każdej sekundzie.
Zdjęcie: www.instagram.com/kontigo
Pamiętaj, że wideo i relacje zatrzymują przy tobie odbiorcę, a platformy takie jak Facebook, Instagram, czy YouTube wprowadzają coraz to nowsze usprawnienia i możliwości pod format wideo!
Na podstawie raportu SOCIALPRESS „Raport Social media to nowa telewizja”
Kontakt:
Ewa Świgoń:
ewa.swigon@com-and-media.pl
📞 602 708 084