Hello! Promujemy marki. 

Com&Media Sp. z o.o.
ul. Bagatela 11 lok. 18
Warszawa

search
Com&Media
/Blog /Influencer – jak może pomóc twojej firmie?

Influencer – jak może pomóc twojej firmie?

 Serduszka, polubienia, komentarze i udostępnienia – to tym żyje dzisiejszy świat i doskonale wiedzą o tym współcześni liderzy opinii, czyli influencerzy. A kim są? To osoby, które w mediach społecznościowych cieszą się ogromną popularnością. Trudno się więc dziwić, że to oni skutecznie podbijają rynek reklamowy.

Influencerzy swoje treści publikują głównie na Instagramie, Facebooku, Snapchacie oraz za pomocą bloga i vloga. To właśnie media społecznościowe są narzędziem do ich reklamy, przez które prezentują piękne zdjęcia, przemyślane opisy, relacje i nagrania.

LIDERZY OPINII

Media społecznościowe stały się integralną częścią życia każdego z nas. Aż 86 % kobiet korzysta z nich szukając porady dotyczącej zakupów. Nic dziwnego, że to kobiety stanowią grupę docelową wielu marek. A kluczem do sukcesu zatem są wiarygodni, autentyczni i inspirujący influencerzy. A kim są? Oprócz osób z sąsiedztwa, z którymi wiele z nas mogłoby się utożsamiać są nimi również dziennikarze, aktorzy, wokaliści, artyści – wszyscy, którzy mają od dziesiątki przez setki tysięcy aż po milionową liczbę fanów na koncie. To ich ludzie pytają o rady, wchodząc na ich profile szukają odpowiedzi na swoje pytania. I okazuje się, że 49% konsumentów polega na rekomendacjach właśnie influencerów, a 40% z nich kupiło coś pod ich wpływem. To pokazuje, nie tylko, że wpływ mediów społecznościowych jest ogromny, ale też że influencer marketing jest najszybciej rozwijającą się metodą pozyskiwania klientów online.

CO ZYSKASZ DZIĘKI WSPÓŁPRACY Z INFLUENCEREM?

Moda i uroda to branże, w których Influencer marketing odgrywa znaczną rolę ponieważ 57% firm modowych oraz kosmetycznych opiera się na tej formie reklamy. Influencerzy tworzą wpisy, relacje oraz zdjęcia na swoich profilach w mediach społecznościowych. W zamian za reklamę dostają tzw. barter, czyli np. kosmetyki, ubrania, mogą korzystać z profesjonalnych zabiegów, które proponują kliniki lub spa nierzadko dostają też normalną zapłatę. Dzisiaj influencer stanowi najpopularniejszą i bardzo skuteczną formę reklamy na mikro i makro skalę.

DO JAKICH GRUP DOCIERAĆ?

Jest kilka zróżnicowanych grup, które tworzą społeczność influencerów. Każdy z nich skupia wokół swojego profilu i treści podobnych odbiorców. Oprócz zbliżonych branż, z którymi się utożsamiają bardzo ważnym kryterium jest ich wiek. To on jest wyznacznikiem dla wielu firm, szczególnie ważnym w branży beauty. Największą popularnością cieszą się influencerzy powyżej 20 roku życia, wchodzący w dorosłe życie, ale już przedstawiający siebie jako niezależne jednostki. Oprócz nich rosnącą grupą są również kobiety po 30- tce. Matki, kobiety pracujące, które oprócz obowiązków, nie zapominają o tym, by dbać nie tylko o swoje samopoczucie ale i wygląd. Nowym trendem są granfluencerzy, czyli osoby po 60 roku życia, którzy stają się znaczącymi liderami opinii w Internecie.

Dane z artykułu pochodzą ze strony digitalmarketinginstitute.com
Zdjęcie główne: pexels.com
Zdjęcie w tekście: instagram.com/eli_simic/

 

Kontakt:
Ewa Świgoń:
ewa.swigon@com-and-media.pl
📞 602 708 084