Branża beauty stoi przed olbrzymią zmianą w sposobie reklamowania swoich usług.
Nowe przepisy wchodzą w życie 1 stycznia 2023, a wraz z nimi takie ograniczenia jak np. zakaz pokazywania iniekcji skórnych, wypełniaczy, implantów, efektów przed i po zastosowaniu preparatu czy postów z influencerami polecającymi wyrób medyczny.
- Jak poruszać się w gąszczu tych ograniczeń i jak interpretować ogólne zalecenia ustawowe w kontekście działania kliniki?
- Które preparaty są wyrobami medycznymi i podlegają restrykcjom, a które można swobodnie reklamować?
- Jak odróżnić reklamę podlegającą obostrzeniom, od informacji?
- Które posty można zostawić na Instagramie czy Facebooku, a które należy usunąć i do kiedy?
- Jak dostosować swoją strategię promocji kliniki medycyny estetycznej, żeby wciąż skutecznie sprzedawać mimo tych ograniczeń?
W odpowiedzi na te dylematy przygotowaliśmy dla Państwa kompleksową usługę wsparcia:
LEGAL BEAUTY
Audyt prawno-marketingowy działalności reklamowej
Co oferujemy? Zapewniamy dwutorowe wsparcie w promowaniu usług klinik medycyny estetycznej w mediach społecznościowych, zgodnie z nowymi przepisami: audyt prawny obejmujący dotychczasową działalność promocyjną i audyt marketingowy, nastawiony na przebudowę strategii promocji pod kątem nowych wymagań.
Dlaczego audyt jest konieczny?
Bez takiej analizy klinika naraża się na kary. Za reklamę wyrobu medycznego niezgodnie z nowymi wytycznymi grozi grzywna w wysokości od 2 tys. do 2 mln. złotych. Ich wymierzaniem zajmą się inspektorzy Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych.
Przejdźmy do konkretów!
Z pewnością orientujesz się już w zakresie zmian – powstało sporo artykułów opisujących nowe reguły reklamy. Jak to jednak przenieść na Twoją dotychczasową aktywność promocyjną? Czy wystarczy drobna korekta grafik, czy wszystkie posty trzeba usunąć, w jakich wydarzeniach można się promować, jak zmienić zasady współpracy z infuencerami?
Zajmiemy się kompleksowo promocyjną stroną Twojego biznesu.
- Wskażemy konkretne przykłady z portfolio twojej firmy, które mogłyby skutkować nałożeniem kar przez komisję leków i wyrobów medycznych
- przygotujemy wskazówki, jak można zmodyfikować reklamy
- zrobimy listę działań zakazanych w oparciu o twoje dotychczasowe aktywności
- opracujemy wskazówki, jak skutecznie się promować w nowej rzeczywistości prawnej
Zakres usług
Audyt prawny
Analiza dotychczasowych reklam na Facebooku i Instagramie ze wskazaniem materiałów, które łamią przepisy i powinny zostać usunięte z profilu.
Audyt marketingowy
analiza dotychczasowej strategii marketingowej w SM i miesięczny zestaw materiałów na Instagram i Facebook zgodnie z nowymi wytycznymi (8 postów, 20 relacji, 3 rolki).
Audyt prawny + marketingowy
Kompleksowa obsługa Instagrama i Facebooka pod kątem nowych przepisów i zapewnienie skutecznych i zgodnych z prawem treści przez miesiąc.
Audyt prawny przeprowadzi doświadczony specjalista z zakresu prawa medycznego,
adwokat Konrad Korbiński
z HMA Poland sp. z o.o.
Reklama wyrobów medycznych - otrzymaj wytyczne
Czy chcesz poznać nowe zasady reklamy wyrobów medycznych i pozyskiwania pacjentów zgodnie z nowymi przepisami?
Wypełnij poniższy formularz aby otrzymać nasz poradnik:
Masz pytania?
Chcesz otrzymać ofertę współpracy?
Skontaktuj się z nami:
E: biuro@com-and-media.pl
T: 602 708 084