Marka kosmetyczna w Social Mediach
– o czym musimy pamiętać?



Marki kosmetyczne zaliczane są do tzw. FMCG czyli dóbr szybko zbywalnych. Z jednej strony kreuje to duże zapotrzebowanie na produkty z tego segmentu, z drugiej zaś ogromną konkurencję w branży. Jak wybić się na jej tle, przyciągnąć konsumenta i zrobić to z pomocą Social Mediów? Zapraszamy do lektury!

Według Raportu Indahash Labs (https://labs.indahash.com/influencer-marketing-report-international-casestudy/) głównymi użytkowniczkami, ale tez kreatorkami Social Mediów są kobiety. Jest to więc pierwszy i najważniejszy czynnik, który powinno brać się pod uwagę podczas wytaczania strategii w Mediach Społecznościowych dla marek kosmetycznych. Skoro głównym odbiorcom są kobiety, które także są liczniejszym niż mężczyźni użytkownikiem wyrobów kosmetycznych, komunikacja musi być dostosowana do ich potrzeb. Jak to zrobić?

Którędy dojść do sukcesu w Social Mediach?

Przede wszystkim należy zastanowić się nad tym jakim kanałem Social Media będziemy docierać do potencjalnej klientki. Facebook? Instagram? Pinterest? Snapchat? A może YouTube? Dróg jest wiele, lecz nie każde będzie właściwa dla twojej grupy odbiorców. Kobiety to zbyt ogólny zbiór, dlatego warto się zastanowić nad uszczegółowieniem tej grupy docelowej. Pierwszą kategorią może być wiek np. jeśli twoje produkty dedykowane są dla matek lub kobiet w ciąży możesz od razu zrezygnować z komunikacji za pomocą Snapchata, ponieważ to medium zdominowane zostało dość mocno przez nastolatki. Najbezpieczniej, na początku stworzyć profil na Facebooku oraz Instagramie. Z czasem można dołączyć również profil na YouTubie, ponieważ kontent wideo jest ostatnio bardziej doceniany przez odbiorców, ale także bardziej zaawansowany w tworzeniu.

Czego oczekują od Ciebie odbiorcy?

Coraz bardziej wyedukowani i wyczuleni na reklamę internauci z pewnością nie zainteresują się profilem na którym zamieszczane będą wyłącznie treści zachęcające do sprzedaży. Marka, która pośrednio jest reklamowana, musi dostarczyć odbiorcy jakąś wartość dodaną. Porady z dziedziny pielęgnacji urody, przepisy na domowe kosmetyki, recenzje, pomysły na makijaże czy fryzury – wszystkie działania nadbudowane nad zwykła reklamę, ale związane z przeznaczeniem twojej marki są w cenie.

Marketing rekomendacji

Kobiety bardzo chętnie wchodzą w interakcję z innymi użytkowniczkami Internetu. Tę zależność można dostrzec chociażby na forach. Kobiety dzielą się nie tylko suchymi informacjami na temat produktów, ale również nie wstydzą się opowiadać o szczegółach ze swojego życia i dzielić się swoimi doświadczeniami. Dlatego staraj się zachęcić potencjalne klientki do dyskusji na temat twojej marki. Stwórz sieć marketingu rekomendacji np. z pomocą blogerek i influencerek, które cieszą się autorytetem w sieci.

Wizualny aspekt udostępnianych treści

Pamiętaj, że kobiety zwracają duża uwagę na szczegóły. Dopracowana komunikacja wizualna to klucz do sukcesu twojej marki. Fotografuj swoje produkty w ładnym otoczeniu lub w trakcie używania. Zwizualizuj odbiorcom to, co mogą mieć, jak się mogą czuć, gdy już będą posiadać dany produkt. Możesz także zaktywizować swoich odbiorców i poprosić ich o przesyłanie swoich zdjęć z twoimi produktami. Po pierwsze pośrednio zachęcisz ich w ten sposób do kupna, po drugie zdobędziesz dużo materiałów, które później możesz wykorzystać, a po trzecie – wizerunkowo – będziesz kreować swoją markę w Social Mediach na taką, która jest blisko swojego odbiorcy.

Świat twojej marki w Social Mediach może być barwny i pełen życia, taki w który odbiorcy chętnie się zaangażują. Ty decydujesz o tym jaki wizerunek kreujesz w sieci, a jeśli nie masz w tym doświadczenia, zawsze możesz zwrócić się o pomoc do specjalistów.