Hello! Promujemy marki. 

Com&Media Sp. z o.o.
ul. Bagatela 11 lok. 18
Warszawa

search
Com&Media
/Blog /Facebook czy Instagram?

Facebook czy Instagram?

Medycyna estetyczna to branża, która aktywnie korzysta z mediów społecznościowych. Facebook i Instagram to najszybsza i najpopularniejsza droga komunikacji z odbiorcami. To dzięki niej relacje, aktualności oraz informacje o promocjach dotrą do odbiorcy o każdej porze dnia.

W Polsce z Internetu korzysta średnio 70% osób. Aktywne konto na Facebooku ma ok. 14 milionów a w 2017 roku z Instagrama korzystało ok. 5 milionów osób. Pokazuje to, że potencjalni odbiorcy są bezustannie aktywni w sieci. Nie jest tajemnicą fakt, że wiele firm w tym też tych z branży beauty korzysta z mediów społecznościowych w celu wzmacniania wizerunku oraz podniesienia efektów sprzedaży. Podpowiadamy jak rozruszać firmowy Facebook i Instagram tak, by prezentowane treści wzmacniały więź odbiorcy z nadawcą.

Pamiętaj, aby Twój profil był:

Kreatywny

Testuj i próbuj nowych, różnych treści. A także zrób analizę konkurencji, ale jej nie kopiuj! Próbuj w ciekawy sposób zachęcić odbiorców do interakcji. Przedstaw swoją działalność przez różne formy zdjęć, video, pokazywanie siebie, zespołu, czy efektów zabiegu. Tak komunikuje, np. dr Ewa Rybicka – cyklicznie publikuje wideo, na którym wyjaśnia na czym polegają zabiegi, które ma w swojej ofercie.

zdjęcie: www.facebook.pl/esteticanovawarszawa

Angażujący

Oprócz prezentowania wyłącznie tego co my chcemy, warto też zapytać odbiorców jakich treści oni oczekują. Angażować można nie tylko poprzez rozbudowaną formę pytania w poście. Zarówno Facebook, jak i Instagram posiadają narzędzia, np. do robienia ankiet. Dzięki nim możesz sprawdzić jakie oczekiwania mają Twoi odbiorcy. Możesz, np. zapytać jakie zabiegi preferują lub dla rozluźnienia jak mija im dzisiejszy dzień. Każde takie działanie skłania do reakcji. A to właśnie na tym nam najbardziej zależy.

 

Zróżnicowany

Dbaj o to, by prezentowane treści nie były monotonne. Opisy zabiegów, przeplataj ciekawostkami, lekkimi treściami, informacjami o promocjach, czy relacjami z wydarzeń. Tak komunikuje, np. dr Ewa Rybicka. Co jakiś czas informuje swoich fanów o aktualnych promocjach. Zwiększa to ich zainteresowanie, a dodatkowo wzmacnia pozytywny wizerunek kliniki.

Ciekawy

W obecnych czasach obraz jest najważniejszym elementem przekazów medialnych. Warto zwrócić szczególną uwagę na estetyczną formę prezentowanych treści. Oprócz zachęcającego tekstu zadbaj o spójną i czytelną kreacje graficzną.

 

W branży beauty warto mieć zarówno Facebook oraz Instagram. Te dwa narzędzia dobrze się uzupełniają mimo niewielkich różnić. Warto też zwrócić uwagę na poniższe trendy:

Publikacja postów

Na Facebooku oraz Instagramie publikacja postów jest możliwa, ale w tym pierwszym zróżnicowana, a w drugim nieco ograniczona. Na Facebooku treści tworzone mogą być jako notatki, zdjęcia, albumy zdjęć, pokazy slajdów, a także transmitowanie wydarzeń LIVE. Natomiast na Instagramie publikacja postów to zdjęcie, wideo (maksymalna długość to 1 minuta) oraz album zdjęć (do 10 zdjęć). W tym przypadku zarówno Facebook, jak i Instagram pozwalają tworzyć ciekawe treści. Jeden za pomocą całego wachlarza opcji – drugi przez klasyczny i intuicyjny dobór narzędzi. Na przykładzie KLAPP Cosmetics widać publikację posta z pojedynczym zdjęciem, albumem zdjęć oraz linkowanie do publikacji. Trzy różne posty i trzy różne kombinacje formy ich publikacji.

zdjęcie: www.facebook.pl/esteticanovawarszawa

Relacja na Facebooku i Instagramie

Relacje to bardzo popularny trend w prowadzeniu komunikacji w social media. Instagram nie tylko spopularyzował tę opcję, ale też przoduje nad Facebookiem. Dzisiaj wszyscy nagrywają stories, dodają zarówno statyczne, jak i dynamiczne obrazy. Dodatkowo można urozmaicić je linkowaniem do profilu, gifami, napisami, hasztagami, ankietami itp. Ciekawą opcją jest dodanie stories z przeprowadzanego zabiegu. Później można ją zapisać i dodać do wyróżnionych. W ten sposób odbiorca będzie zawsze mógł wrócić do treści, które go interesują. Marka Kontigo, np. w swoich relacjach komunikuje o aktualnych zniżkach czy konkursach.

zdjęcie: www.instagram.com/kontigo
 

Dodatki do komentarzy

Na Facebooku zarówno w czacie, komentarzach, jak i z pozycji posta można dodawać, np. gify, zdjęcia oraz działające linki. Na Instagramie nie ma takiej możliwości i jedynym rozwiązaniem jest słowo ubogacone emotikonami. O ile gify nie stanowią priorytetu, to dodanie zdjęcia przez odbiorcę, np. z zabiegu przed i po jest bardzo istotne. Podobnie rzecz się ma z linkami. Informowanie o najnowszej promocji, wpisie na blogu, odświeżonej stronie itp. może być dla wielu zainteresowanych osób pomocna. W tym przypadku Facebook posiada zróżnicowane dodawanie odpowiedzi na komentarze. Instagram jest bardziej minimalistycznym narzędziem. Klinika Estetica Nova zorganizowała konkurs „Pocztówka z wakacji”. Zadaniem była odpowiedź na pytanie „Jak chronisz swoją skórę na wakacjach?” oraz opublikowanie wakacyjnego zdjęcia. Fanki kliniki aktywnie włączyły się do zabawy.

zdjęcie: www.facebook.pl/esteticanovawarszawa

 

LIVE na Facebooku i Instagramie

Zarówno Facebook, jak i Instagram umożliwiają nadawanie na żywo. Na Instagramie z poziomu relacji, którą można zapisać i będzie dostępna przez 24 godziny. Na Facebooku natomiast istnieje opcja zapisania na stałe na swojej tablicy. Relacje live można zrobić zarówno z zabiegu, jak i pytań do specjalisty. Jest to bardzo angażująca forma komunikacji z odbiorcami.

 

Kontakt:
Ewa Świgoń:
ewa.swigon@com-and-media.pl
📞 602 708 084